De Brassoshop praktisch

De gerechten

Alle gerechten in deze Brassoshop hebben ook op de 42Brassokaart gestaan. De recepten zijn wel aangepast naar een zo makkelijk mogelijk te maken Do It Yourself-gerecht. In het restaurant worden ze soms net wat anders klaargemaakt, in een professionele omgeving. Het kan dus zijn dat smaak en uitzicht licht verschilt van wat je in 42Brasso op je bord zou krijgen.

Uiterste besteldatum

De BrassoShop is op dit moment nog een experiment, waarbij we ook in de keuken moeten bekijken wat werkt en niet werkt. Daarom hebben we voorlopig een beperkt gamma gerechten, en een uiterste besteldatum van minimaal 2 dagen op voorhand.
De ingrediënten worden namelijk vers ingekocht, en tenzij het gerecht dat je kiest op dit moment op de kaart of bij de suggesties staat, betekent dat dat we niet alle ingrediënten de hele tijd in huis hebben. Ze worden dus speciaal voor jou ingekocht.
Als we een beter zicht hebben op welke gerechten er in de BrassoShop werken, en welke niet, dan gaan sommige gerechten in de take-out (SagaTakeOut), dwz dat je ze een uur op voorhand kan bestellen voor afhaling.

Betalen

Je kan overschrijven, vooraf contant komen betalen of betalen met bancontact, de meeste bankapps of kredietkaart. Lees in dat verband ook onze verkoopsvoorwaarden. Op dit moment kan je (nog) niet onder rembours (dwz bij afhaling) betalen.
Voorlopig kan je ook nog niet betalen met een cadeaukaart.
Voorlopig tellen bestellingen in de BrassoShop niet mee voor het getrouwheidsprogramma van de Mindsurfing Foodgasmic Boozorama Bistroclub (onze klantenkaart).
Je factuur zit bij je bestelling.
Je bestelling is pas definitief na betaling.

Afhaling

Bestellingen haal je op via 42Saga, de bar, waarvan de ingang in de Molenstraat is (achter de hoek van 42Brasso).
Je kan je bestelling afhalen vanaf het uur dat je zelf doorgeeft op het bestelformulier. Geef je geen uur op, dan kan je je bestelling ophalen tussen 17u en 20u op de leverdatum. Je kan natuurlijk ook komen eten in 42Brasso, en je bestelling tegelijkertijd laten klaarzetten voor die dag.
Je kan niets laten leveren of afhalen op maandag en dinsdag, onze sluitingsdagen.

Verpakking

We proberen over het algemeen op een zo ecologisch mogelijk manier te verpakken. Naargelang de hoeveelheid die je besteld hebt en de aard van het gerecht zitten de onderdelen van je bestelling in recycleerbaar karton en/of in een herbruikbare draagbak, waarvoor je in dat laatste geval wel borg betaalt (20,-, af te rekenen aan de kassa van 42Saga bij afhaling). Je kan uiteraard zelf je eigen draagbak(ken) meebrengen.
Sommige gerechten, zoals Joy in the Jar, choco of limoncello, zitten in een glazen verpakking (bokaal of fles). Ook die zijn terug te brengen. Je betaalt een kleine borg bij afhaling, ook af te rekenen aan de kassa bij afhaling (5,-/glasverpakking).
Sommige onderdelen van je gerecht zitten in vacuüm getrokken plastic. Soms gewoon om te bewaren, andere keren om zo op te warmen in een microgolfoven. Dat plastic spoel je even af en mag daarna in de zachte plastics-zak (als je gemeente dit voorzien heeft in haar afvalbeleid, bvb in Duffel is dat de roze zak) en anders bij het restafval.

Levering

Woon je in Duffel? Je bestelling wordt vanaf een totaal van 30,- gratis bij je thuis geleverd.
Leveren kan in een straal van 15 km rond 42Brasso op de leverdatum die je opgeeft, mits bijbetaling van een vaste fee van 20,-. Woon je verder weg? Dan even contact met ons opnemen op 015 345 350 of info@42brasso.be.
De levering wordt bij je thuisgebracht omstreeks het uur dat je doorgeeft op het bestelformulier, mits wat eventuele speling ivm verkeer en bijvoorbeeld andere klanten op de route.

Afwerking

Alles wat je nodig hebt om de gerechten samen te stellen zit in je bestelling, ook dingen zoals verse munt om af te werken.
Bij je bestelling zit ook de uitleg/gebruiksaanwijzing wat je moet doen om het gerecht samen te stellen. Meestal is dat heel weinig: er worden geen halsbrekende toeren van je verwacht. Verlies je op een of andere manier die uitleg, dan kan je hem steeds opnieuw bekijken op deze site, op de productpagina zelf.
Easypeasy‘ betekent meestal dat je niets meer aan het gerecht hoeft te doen. Het zou kunnen dat je het even moet opwarmen, nog op je eigen bord moet leggen en er bijvoorbeeld een muntblaadje op moet leggen om het presentabel te maken.
Goetedoen‘ betekent dat je het gerecht nog wel moet samenstellen. Meestal moet je ook iets opwarmen in de oven of op het vuur.
Kopkederbijhouden‘ betekent dat je verschillende dingen moet opwarmen of frituren, en/of dat er meerdere ingrediënten zijn die je gerecht mooi afwerken.

Houdbaarheid

Alle gerechten zijn vers, dat wil zeggen: de meeste zijn beperkt houdbaar, tot maximaal 3 à 4 dagen in de koelkast. Die info vind je ook terug op de gebruiksaanwijzing.

Allergenen

Bij alle gerechten stellen we zo goed mogelijk een allergenenlijst op. We volgen daarbij de officiele allergeneninfo. Voor gluten betekent dat bijvoorbeeld dat we alleen de gluten van granen weergeven. Er zitten ook gluten in aardappelen, maar die veroorzaken geen allergie zoals bedoeld in de wetgeving.
Wij proberen zo veel mogelijk kruisbesmetting tegen te gaan, maar kunnen in een kleine restaurantkeuken geen 100% garantie geven. Ook sommige kruiden, zoals bvb sumak, worden verpakt in een omgeving waar kruisbesmetting met bvb. noten mogelijk is. Ben je zwaar allergisch, dan is het best om dat te melden, zodat we extra maatregelen nemen bij het bereiden van je bestelling.
Wil je een bepaald gerecht, maar ben je allergisch voor een bepaald ingrediënt? Contacteer ons, en we bekijken of we een alternatief ingrediënt kunnen vinden.

Vegetarisch

Onze vegetarische gerechten zijn meestal niet veganistisch. Er kan dus wel degelijk melk, kaas, of eieren in zitten. Het is wel zo dat we onze kaas zo vegetarisch mogelijk kiezen, dwz met plantaardig stremsel gemaakt (zoals bvb paneer).
Ben je vegan, en wil je een vegetarisch gerecht aangepast zien? Dat is eenvoudig een kwestie van vooraf even melden. We maken het gerecht dan veganistisch voor je klaar, eventueel mits een kleine meerprijs die we vooraf aan je meedelen.
Ken je goede veganistische producten waar je wel eens een gerecht mee wil zien klaargemaakt worden? Meld het ons!

Wijzigingen

Heb je al besteld, maar wil je nog wijzigingen doorgeven? Dat kan, binnen een redelijk haalbare termijn. Bel voor last-minute wijzigingen voor alle zekerheid 015 345 350 tijdens de openingsuren van het restaurant of mail naar info@42brasso.be. Als je mailt is er geen garantie dat je bericht op tijd wordt gezien als je je bericht pas erg kort tegen de levertermijn mailt. Je wijziging is pas definitief als je expliciet een ok hebt gekregen van iemand bij ons. Zoniet blijft de bestelling in z’n geheel betaalbaar zoals ze wordt doorgegeven – zie ook onze verkoopsvoorwaarden.

Feedback

Het kan altijd dat een gerecht, ondanks onze goede zorgen, niet is wat je ervan had verwacht. Laat ons dat zo snel mogelijk weten! Het is voor ons uiterst belangrijk om te weten wat werkt of niet werkt, en zo concreet mogelijke feedback is iets waar wij veel aan hebben (dat geldt overigens ook voor je restaurantbezoeken). Aan een vrijblijvende lage quotering op een of ander sociaal medium hebben wij niets – je geeft ons dan geen kans om je klacht recht te zetten en/of het de volgende keer beter te doen. In het restaurant kan je ons dat anoniem laten weten via het “Wat kunnen we beter doen?”-kaartje. Je kan het ook gewoon zeggen, of ons achteraf mailen. Jij bent de klant, en we willen je graag als klant houden. Vertel ons wat je wil!

Verkoopsvoorwaarden

Lees ook onze verkoopsvoorwaarden.

Privacybeleid

Lees ons privacybeleid.